Jak zaprojektować wnętrze salonu fryzjerskiego (część II)?
25

sierpnia

Jak zaprojektować wnętrze salonu fryzjerskiego (część II)?

Wydzielamy strefy

Każdy salon musi zostać podzielony na strefy. W przypadku dużych salonów podział ten może być bardzo wyraźny. W przypadku małych salonów podział wnętrza może być umowny, a poszczególne strefy mogą się wzajemnie przenikać.

Strefa oczekiwania, czyli poczekalnia – w tym miejscu powinna znaleźć się wygodna kanapa, na której klientki mogą zrelaksować się przeglądając katalog z najnowszymi fryzurami, czy pijąc kawę. Czas oczekiwania możemy klientkom uprzyjemnić wieszając na ścianie telewizor LCD. Nie można zapomnieć o wieszakach na wierzchnie okrycia.

Recepcja – tutaj będą umawiane klientki na wizyty i odbierane telefony. Za ladą recepcyjną należy ustawić zamykaną szafkę, aby klientki mogły w niej bezpiecznie przechować swoje torebki. Recepcja jest także dobrym miejscem na wstawienie ekspresu do kawy.

WC – strefa ta nie jest konieczna, kiedy salon mieści się w centrum handlowy. Jeśli salon mieści się poza nim należy zlokalizować strefę WC przeznaczona dla klientek zgodnie z rozporządzeniem.

Strefa fryzjerska – musi się w niej znaleźć miejsce na fotel, lustro i podręczną szafkę na używane w trakcie strzyżenia, układania lub farbowania włosów narzędzia i akcesoria fryzjerskie. Przybory te warto przygotować wcześniej, aby nie trzeba było przerywać pracy.

Strefa przygotowywania do zabiegów i mycia – wskazane, aby była ona osłonięta przed wzrokiem oczekujących klientek. W miarę możliwości urządzamy ją w odrębnym pomieszczeniu, a jeśli jest to niemożliwe, odgradzamy ją parawanem. W małym salonie w strefie tej powinno znaleźć się maksymalnie dwie myjki. Niezbędne do mycia i pielęgnacji włosów kosmetyki przechowujemy w tej strefie.

Strefa Labor – w tym miejscu będziemy przechowywać farby i je przygotowywać do użycia

Strefa socjalna przeznaczona dla pracowników. Projektując salon nie możemy zapomnieć, że musi to być miejsce wygodne nie tylko dla nas samych i naszych pracowników, ale przede wszystkim miejsce, w którym wygodnie i komfortowo będą czuć się przede wszystkim klienci.

Od tego, jak klienci będą czuć się w naszym salonie zależy ich opinia. Jeśli będzie ona pozytywna, to my odniesiemy sukces.

Arkadiusz

Redakcja nepenti.pl