Projekt salonu fryzjerskiego – cz. II
19

sierpnia

Projekt salonu fryzjerskiego – cz. II

Każdy zna choć jeden taki salon fryzjerski, który nie musi się reklamować, nie ma wielkich szyldów, jest ukryty gdzieś w centrum miasta, ciężko do niego dojechać, a zapisać się szybko na wizytę nie sposób, ponieważ ma umówionych klientów na kilka tygodni wcześniej.

Jak to się dzieje i co na taką sytuacje wpływa?

Jest to bardzo prosta metoda, gdyż takie salony działają na zasadzie rekomendacji i polecenia. Takie salony dobierają swoich klientów bardzo dokładnie i starannie, nie można zapisać się na wizytę jeśli dana osoba nie zostanie polecona przez stałą klientkę salonu. W ten sposób krąg klientów jest bardzo zawężony, ale osoby które przychodzą do salonu to klienci pewni i zadowoleni z takiego prestiżu. Salony takie można znaleźć na małych uliczkach bądź zaułkach centrów dużych miast, przyciągają uwagę swoim wystrojem, tajemniczością i zagadkową nonszalancją, jaka pojawia się w trakcie pracy salonu.

Są urządzone bardzo starannie, z wyrafinowanym gustem, bardzo często mieszczą się w zabytkowej, pięknej kamienicy, gdzie panuje specyficzna atmosfera tchnąca historią. Taki nastrój odpowiada wielu osobom, urok i czar takich wnętrz przyciągają jak magnez, dając odczucie subtelnego snobizmu i wyróżnienia wśród innych. Innym typem salonu fryzjerskiego, który nie może narzekać na brak klienteli, są salony na osiedlach, które zdobywają klientów latami, ale procentuje to stałymi obrotami.

Zazwyczaj lokalna społeczność szybko wyrabia sobie opinie na temat salonu i jeśli jest pozytywna, to popyt i podaż są pewne przez lata. Nie ma w tym nic dziwnego, każdy lubi wygodę i jeśli mamy w najbliższym otoczeniu dobry salon fryzjerski, to po co szukać dalej i eksperymentować. W tego typu salonach wystrój wnętrza powinien być nastwiony na stworzenie przytulnej, domowej atmosfery, gdzie każdy będzie się dobrze czuł. Panują naturalne, stonowane kolory, nie można zapomnieć o wygodnych meblach, a kącik dla dzieci również jest mile widziany.

W każdym salonie, bez względu na lokalizację, powinna być prowadzona sprzedaż kosmetyków fryzjerskich, jaki są używane w trakcie zabiegów. Warto mieć w salonie przeszkoloną gablotkę, gdzie można wyeksponować różnego rodzaje maski, kremy, czy inne produkty, których użycie polecamy.

Iwona

Redakcja nepenti.pl