Znaczenie bazy danych klientów w salonie kosmetycznym
11

grudnia

Znaczenie bazy danych klientów w salonie kosmetycznym

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Beauty
  3. Znaczenie bazy danych o klientach ...

Szukasz sposobów na przyciągnięcie większej liczby klientów do swojego salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego? Najskuteczniejszą strategią jest oferowanie spersonalizowanej usługi, opartej na gustach każdego klienta i przewidywaniu jego potrzeb. Jak jednak sprawnie zarządzać historią każdej osoby, która odwiedza Twój salon? Zapraszamy do czytania dalej.

Agenda online, oprócz ułatwienia organizacji i administracji salonu, daje możliwość prowadzenia szczegółowej bazy klientów, z dostępnymi i uporządkowanymi informacjami.

Jakie informacje zawiera baza danych firmy?

To nie jest tylko lista nazwisk i numerów telefonów. Baza danych w ramach książki adresowej online zawiera konfigurowalne kartoteki klientów oraz dane potrzebne do prowadzenia salonu i prowadzenia akcji marketingowych. Można w nim zawrzeć takie informacje jak historia wizyt klienta, profil frekwencji, rodzaj zabiegów, do których jest przyzwyczajony czy dane kontaktowe.

Jakie korzyści przynosi Twojemu salonowi posiadanie bazy danych?

Zaskocz klienta dobrym wykorzystaniem swojej bazy danych

Znając ich informacje z wyprzedzeniem, możesz traktować każdego klienta jak swojego ulubieńca, witać go po imieniu, podawać mu kawę dokładnie tak, jak lubi, a wszystko to bez konieczności pytania i określania z wyprzedzeniem wszelkich innych specjalnych wymagań podczas jego pobytu.

Przypomnienia

W bazie danych każdy klient ma historię wizyt i profil obecności. Dzięki tym informacjom będziesz wiedział, czy należy zadzwonić, aby przypomnieć o wizycie, czy wystarczy wysłać wiadomość, w ten sposób praca w Twoim salonie będzie przebiegać szybciej, unikając straconych godzin.

Lojalność

Według Hubspot pozyskanie nowego klienta kosztuje od 5 do 25 razy więcej niż utrzymanie obecnego. Z tego powodu niezbędne jest podejmowanie działań, które zatrzymują dotychczasowych klientów. Na przykład wysyłanie gratulacji i rabatu z okazji ich urodzin, dzwonienie, aby przypomnieć im, że nadszedł czas na kolejną wizytę, informowanie ich o nowych produktach, które wiemy, że ich zainteresują, między innymi.

Zanim więc pomyślisz o tym, jak przyciągnąć do swojego salonu więcej klientów, nie zapomnij o podjęciu działań mających na celu budowanie lojalności z obecnymi klientami. Zadowolony klient to najlepsza reklama, która przyciąga nowych gości. Dziennik online z bazą danych ułatwia nadanie każdemu z nich specjalnego traktowania.

Katarzyna

Redakcja nepenti.pl