Skąd mam wiedzieć, kiedy jest czas na rozbudowę salonu lub spa?
30

grudnia

Skąd mam wiedzieć, kiedy jest czas na rozbudowę salonu lub spa?

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro
  3. Skąd mam wiedzieć, kiedy jest...


Czasami trudno jest sobie uświadomić, kiedy jest idealny czas na rozbudowę salonu lub spa. Jasne, bo kiedy jest cicho, czujemy, że osiągnęliśmy próg rentowności w naszym biznesie, ale to może być wskaźnik, że w ramach zwykłej struktury osiągnęliśmy plateau.

W Twojej głowie może krążyć wiele pomysłów na rozszerzenie działalności salonu. Ale entuzjazm i wiele krawędzi do pokrycia pozostawiają na boku główne pytanie przed podjęciem dużego kroku: czy to czas, aby rozszerzyć mój biznes? Być może, kilka razy zadałeś sobie pytanie, czy warto będzie to zrobić, a nawet wyznaczyłeś cele lub terminy, w których to zrobisz. Prawda jest taka, że decyzji tej nie należy podejmować z dnia na dzień, a przed jej podjęciem konieczne jest przeanalizowanie szeregu czynników, które pozwolą Ci wiedzieć, czy jesteś w odpowiednim momencie na jej podjęcie.

Baza klientów

Jednym z najlepszych wskaźników tego, czy nadszedł czas na rozbudowę salonu, jest liczba powtarzających się klientów, których masz. W końcu to oni stanowią trzon Twojego biznesu: są skłonni wydać 67% więcej niż nowy klient. Co więcej, pozyskanie nowych klientów jest 6 razy droższe niż utrzymanie stałych.

Jeśli zauważysz, że masz sporą liczbę stałych klientów - a lista ta rośnie - być może nadszedł czas, aby rozważyć rozszerzenie działalności salonu. Wkrótce może się okazać, że Twój personel i przestrzeń robocza nie wystarczą, aby zaspokoić potrzeby Twoich odbiorców.

Rentowność w ciągu ostatnich kilku lat

Nie myl chwilowego lub sporadycznego wzrostu z trwałym wzrostem. Rozbudowa salonu kosmetycznego lub spa wiąże się ze znaczną inwestycją, dlatego musisz być pewien wypłacalności swojego przepływu gotówki, aby móc podjąć decyzję. W tym sensie, jeśli Twoja firma doświadczyła trwałej rentowności (a jeśli rośnie, to jeszcze lepiej) w ciągu ostatnich dwóch lub trzech lat, możesz być pewien, że ekspansja nie będzie bólem głowy ani nie przyniesie problemów w przyszłości.

Konsolidacja zespołu

Kolejną zmienną, którą należy wziąć pod uwagę przy ocenie, czy należy rozszerzyć działalność, czy nie, jest zespół, który posiadasz. Obroty są powszechne w firmach związanych z urodą, więc jeśli zdajesz sobie sprawę, że twoi pracownicy z czasem zbudowali solidny i trwały zespół, masz tę przewagę, że twój główny atut jest po twojej stronie i dołączy do wyzwania na nowym etapie.

Przekroczyłeś swoje możliwości lokalowe

Niewątpliwie jest to jeden z punktów, który pokazuje, czy nadszedł czas na rozszerzenie działalności salonu, czy też nie. Czy to dlatego, że przestrzeń, w której obsługujesz swoją publiczność, jest niewystarczająca, ponieważ magazyn jest pełny i musisz kupić więcej materiałów eksploatacyjnych, czy też dlatego, że potrzebujesz kolejnej łazienki i większych przestrzeni dla personelu, jeśli pomieszczenia Twojego salonu lub spa wymagają rozszerzenia, nadszedł czas, aby pomyśleć o rozbudowie.

Jak widać, istnieje kilka kluczowych wskaźników, dzięki którym wiadomo, kiedy jest najlepszy czas na podjęcie wielkiego kroku, jakim jest rozszerzenie działalności. Rozważ je, aby ta przygoda doszła do skutku i nie powodowała bólu głowy i problemów w przyszłości.

Arkadiusz

Redakcja nepenti.pl