- Strona główna
- Blog AgendaPro
- Skąd mam wiedzieć, kiedy jest...
Czasami trudno jest sobie uświadomić, kiedy jest idealny czas na rozbudowę salonu lub spa. Jasne, bo kiedy jest cicho, czujemy, że osiągnęliśmy próg rentowności w naszym biznesie, ale to może być wskaźnik, że w ramach zwykłej struktury osiągnęliśmy plateau.
W Twojej głowie może krążyć wiele pomysłów na rozszerzenie działalności salonu. Ale entuzjazm i wiele krawędzi do pokrycia pozostawiają na boku główne pytanie przed podjęciem dużego kroku: czy to czas, aby rozszerzyć mój biznes? Być może, kilka razy zadałeś sobie pytanie, czy warto będzie to zrobić, a nawet wyznaczyłeś cele lub terminy, w których to zrobisz. Prawda jest taka, że decyzji tej nie należy podejmować z dnia na dzień, a przed jej podjęciem konieczne jest przeanalizowanie szeregu czynników, które pozwolą Ci wiedzieć, czy jesteś w odpowiednim momencie na jej podjęcie.
Baza klientów
Jednym z najlepszych wskaźników tego, czy nadszedł czas na rozbudowę salonu, jest liczba powtarzających się klientów, których masz. W końcu to oni stanowią trzon Twojego biznesu: są skłonni wydać 67% więcej niż nowy klient. Co więcej, pozyskanie nowych klientów jest 6 razy droższe niż utrzymanie stałych.
Jeśli zauważysz, że masz sporą liczbę stałych klientów - a lista ta rośnie - być może nadszedł czas, aby rozważyć rozszerzenie działalności salonu. Wkrótce może się okazać, że Twój personel i przestrzeń robocza nie wystarczą, aby zaspokoić potrzeby Twoich odbiorców.
Rentowność w ciągu ostatnich kilku lat
Nie myl chwilowego lub sporadycznego wzrostu z trwałym wzrostem. Rozbudowa salonu kosmetycznego lub spa wiąże się ze znaczną inwestycją, dlatego musisz być pewien wypłacalności swojego przepływu gotówki, aby móc podjąć decyzję. W tym sensie, jeśli Twoja firma doświadczyła trwałej rentowności (a jeśli rośnie, to jeszcze lepiej) w ciągu ostatnich dwóch lub trzech lat, możesz być pewien, że ekspansja nie będzie bólem głowy ani nie przyniesie problemów w przyszłości.
Konsolidacja zespołu
Kolejną zmienną, którą należy wziąć pod uwagę przy ocenie, czy należy rozszerzyć działalność, czy nie, jest zespół, który posiadasz. Obroty są powszechne w firmach związanych z urodą, więc jeśli zdajesz sobie sprawę, że twoi pracownicy z czasem zbudowali solidny i trwały zespół, masz tę przewagę, że twój główny atut jest po twojej stronie i dołączy do wyzwania na nowym etapie.
Przekroczyłeś swoje możliwości lokalowe
Niewątpliwie jest to jeden z punktów, który pokazuje, czy nadszedł czas na rozszerzenie działalności salonu, czy też nie. Czy to dlatego, że przestrzeń, w której obsługujesz swoją publiczność, jest niewystarczająca, ponieważ magazyn jest pełny i musisz kupić więcej materiałów eksploatacyjnych, czy też dlatego, że potrzebujesz kolejnej łazienki i większych przestrzeni dla personelu, jeśli pomieszczenia Twojego salonu lub spa wymagają rozszerzenia, nadszedł czas, aby pomyśleć o rozbudowie.
Jak widać, istnieje kilka kluczowych wskaźników, dzięki którym wiadomo, kiedy jest najlepszy czas na podjęcie wielkiego kroku, jakim jest rozszerzenie działalności. Rozważ je, aby ta przygoda doszła do skutku i nie powodowała bólu głowy i problemów w przyszłości.