Poczekalnia w salonie fryzjerskim – jak dobrać fotele dla klientów?
25

sie

Poczekalnia w salonie fryzjerskim – jak dobrać fotele dla klientów?

Niemal w każdym salonie pomimo wcześniejszego umówienia wizyty, trzeba odczekać chwile na swoją kolei. Nie jest to zawsze zależne od pracy fryzjera, lecz od wielu czynników na które nie ma wpływu.

W takiej sytuacji trzeba zapewnić klientowi spokojne i wygodne miejsce do przeczekania kilku minut, co wymaga stworzenia w salonie fryzjerskim wygodnej poczekalni. Jest to zazwyczaj drugie miejsce w salonie fryzjerskim, z którym zaraz po ladzie recepcyjnej, mają kontakt, wiec należy szczególnie zadbać o estetykę i komfort tego miejsca.

Co jest potrzebne do stworzenia wygodnej poczekalni?

Z pewnością dobre fotele lub inne siedziska, oraz stoliki z czasopismami. Bardzo ważna jest, oprócz ładnego kształtu i koloru, ergonomia krzeseł, która wpływa na odczuwanie komfortu siedzenia. Fotel czy kanapa powinny być dopasowane pod względem miękkości siedzenia i oparcia, tak aby klient czuł pełną satysfakcję w trakcie oczekiwania na zabiegi fryzjerskie. Wpłynie to na ogólną opinie o salonie, na zadowolenie klienta oraz na pozytywną atmosferę panująca w salonie. Klient zadowolony z całości obsługi, na którą składają się nie tylko praca fryzjera, użyte kosmetyki czy sprzęty, ale wszystko z czym ma bezpośredni kontakt, poleci salon fryzjerski swoim znajomym, będzie się wypowiadał o nim pozytywnie i chętnie do niego wróci p raz kolejny. Wiec wygoda foteli w poczekalni to jeden z ważniejszych i bardziej zawiłych elementów wyposażenia salonu.

Fotele czy kanapa w poczekalni muszą też być odpowiednio dobrane do całego wystroju salonu. Powinny tworzyć estetyczną harmonię z pozostałym wyposażeniem i wpływać na pozytywną atmosferę. Dobry humor klienta to podstawa sukcesu pracy fryzjera, więc wszystko co może wpłynąć na nastrój bardzo się liczy i musi być brane pod uwagę już w momencie aranżacji wystroju. Wygląd salonu wyrobi tez opinie u klienta na temat osób tutaj pracujących i ich profesjonalizmie. Jeśli na każdym kroku klient będzie się czuł dopieszczony i traktowany z szacunkiem, z pewnością nie będzie to jego ostatnia wizyta w salonie.

Arkadiusz

Redakcja nepenti.pl