Programy lojalnościowe: czym są i jak działają? z przykładami
11

października

Programy lojalnościowe: czym są i jak działają? z przykładami

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Programy lojalnościowe: ...

Czy słyszałeś kiedyś o terminie "programy lojalnościowe"? Ten rodzaj strategii jest często stosowany w każdym rodzaju biznesu (szczególnie w tych, które oferują jakiś rodzaj usług, jak np. salony kosmetyczne), aby wzmocnić obecność marki w grupie docelowej. Poniżej wyjaśniamy nieco o programach lojalnościowych, czym są, jak można je włączyć do swojej estetyki i kilka przykładów:

Czym są programy lojalnościowe?

Programy lojalnościowe to rodzaj cyfrowej strategii marketingowej, którą firmy oferują swoim klientom za transakcję biznesową. Taktyka ta ma na celu wytworzenie lojalności pomiędzy firmą a klientem. Pamiętajmy, że lojalność jest kluczowym elementem dla wzrostu, utrzymania i reputacji marki lub firmy, ponieważ pozwoli nam wyróżnić się na tle konkurencji i dotrzeć do poszukiwanej grupy docelowej.

Wszyscy lubimy, gdy się o nas dba i gdy poświęca się nam uwagę, na którą uważamy, że zasługujemy, dlatego też taka nagroda dla klientów może być udzielana między innymi w formie rabatów, promocji, wyłączności na pewne usługi, prezentów za zakup określonych produktów.

Dlaczego warto zintegrować programy lojalnościowe w mojej firmie lub marce?

Oto kilka powodów, dla których powinieneś włączyć programy lojalnościowe do swojej strategii marketingu estetycznego:

  • Programy lojalnościowe nie tylko sprawią, że Twoi potencjalni klienci zostaną z Tobą, ale także wygenerują większą sprzedaż.

  • Zwiększona szansa na rozwój: Twoja firma ma ważną szansę na rozwój, a kiedy upubliczniasz tego typu program lojalnościowy, going viral jest również możliwością.

  • Z drugiej strony, w miarę rozprzestrzeniania się wiadomości w środowisku cyfrowym, zaczynasz budować reputację swojej marki, ponieważ znacznie więcej osób będzie chciało śledzić, co masz im do zaoferowania.

  • Dodatkowo programy lojalnościowe dają możliwość wzmocnienia wizerunku marki . Oferując jakość i ekskluzywność swojemu klientowi, nie będzie on chciał iść gdzie indziej. Pozwala również na zwiększenie sprzedaży na konkretnym produkcie lub usłudze.

  • Będzie to Twój największy wyróżnik na tle konkurencji. W tym sensie będziesz tworzył własnych ambasadorów marki. Nie ma lepszej rekomendacji niż słowo z ust, a tak właśnie się dzieje, gdy masz zadowolonego klienta z Twojego produktu, usługi, obsługi klienta i dobrej ceny.

Krótko mówiąc, jeśli wiesz, jak strategicznie stosować programy lojalnościowe, będziesz mógł osiągnąć stały dochód, ponieważ ludzie będą chcieli kupować więcej Twoich produktów wiedząc, że uzyskają korzyści, jeśli kupią określoną liczbę usług. Posiadanie lojalnych klientów przekłada się na stały dochód.

Jak wdrożyć program lojalnościowy w salonie kosmetycznym?

Nie sposób pominąć wielu korzyści płynących z integracji programów lojalnościowych z marką lub firmą. Jeśli Twoja firma jest Centrum Estetycznym, chcielibyśmy również przekazać Ci kilka rekomendacji lub przykładów, jak możesz zintegrować programy lojalnościowe:

Pierwszym i najważniejszym krokiem jest: sprawdzenie swojej bazy danych i jej stała aktualizacja. Dowiedz się, kim są klienci, którzy najwięcej inwestują w Twój biznes, jak często odwiedzają i kupują Twoje usługi i po tym dokładnym przeglądzie dokonaj ich segmentacji. W tym sensie segmentacja powinna być przeprowadzona strategicznie. Dla tych klientów, którzy inwestują w Ciebie najwięcej, możesz stworzyć rodzaj członkostwa premium, gdzie będą mogli dowiedzieć się o nowych promocjach czy premierach. Również posiadanie zaktualizowanej bazy danych pomoże Ci wysłać im prezent lub gratulacje lub każdemu z nich w dniu ich urodzin. Oprogramowanie dostosowane do potrzeb klienta może pomóc w organizacji i przechowywaniu danych o klientach.

Ważne jest również, aby zaplanować i mieć jasne cele tego, co chcesz osiągnąć dzięki programowi lojalnościowemu, ponieważ na koniec dnia działa on jako kampania dla Twojej marki. Wyznaczenie jasnych celów i posiadanie planu działania dotyczącego tego, co, jak i kiedy zamierzasz zrealizować, pomoże Ci uczynić ten program udanym.

W tym samym duchu, musisz znać swojego klienta docelowego. Jeśli chcesz, aby Twoi klienci zakochali się w Tobie, musisz wiedzieć czego chcą, jak chcą i gdzie chcą. Dzięki temu będziesz w stanie zaoferować im dokładnie to, czego potrzebują i będziesz wiedział, że jesteś idealnym miejscem, do którego powinni zawsze przychodzić, ponieważ dasz im odpowiedź na to, czego szukają.

Podobnie ważne jest, aby być konsekwentnym w swoich dochodach i możliwościach, aby móc wybrać to, co jest dla Ciebie możliwe do zaoferowania. Idealnie byłoby, gdyby Twój program lojalnościowy był trwały w czasie. Pamiętaj, że celem jest budowanie lojalności klientów, a nie ich odpędzanie. Zachowaj równowagę pomiędzy tym, co może być wystarczająco ciekawe i atrakcyjne dla odbiorców, ale wystarczająco dochodowe dla Twojej firmy.

Przykłady programów lojalnościowych dla mojego salonu

  • Gromadzenie punktów za poszczególne usługi w celu uzyskania rabatów.

  • Członkostwo premium dla klientów premium (priorytetowe spotkania, specjalne rezerwacje, zaproszenie na wydarzenia o ograniczonej pojemności).

  • Prezenty, kupony rabatowe czy spersonalizowane życzenia urodzinowe.

  • Bezpłatny merchandising dla Twoich klientów.

I tak istnieje niezliczona ilość programów lojalnościowych, które mógłbyś wdrożyć u swoich klientów premium. Zalecamy jednak wypróbowanie każdego z programów, które chcesz zaoferować. Najważniejszą rzeczą w każdej strategii jest umiejętność interpretacji i analizy wyników taktyki i celów, aby w przyszłości je udoskonalić.

Wykorzystaj wszystkie możliwości, jakie daje posiadanie firmy w świecie cyfrowym, aby zrobić dobre wrażenie na potencjalnych klientach. Upewnij się, że ciepła atmosfera i najwyższej klasy usługi, które zapewniasz w swoim salonie kosmetycznym, mogą przekroczyć cyfrowe bariery, zamienić klientów w Twoich lojalnych sojuszników.

Artykuły powiązane

1. etykieta obsługi klienta

2. wszystko, co musisz wiedzieć o kartach lojalnościowych

3) Praktyczny poradnik jak otworzyć swój salon

Iwona

Redakcja nepenti.pl