Karty estetyczne: projekty i jak najlepiej je wykonać
14

października

Karty estetyczne: projekty i jak najlepiej je wykonać

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Karty estetyczne: projekty i ...

W świecie biznesu nie wystarczy oferować najlepszych usług, trzeba wyróżnić się na tle konkurencji i sprawić, by Twój klient poczuł się wyjątkowo. Aby to osiągnąć, istnieją różne narzędzia lub strategie, które możesz zastosować. Do najbardziej przyciągających wzrok należą wizytówki, które mogą być zaprojektowane na wiele sposobów i mogą zawierać wszelkiego rodzaju informacje.

Przed rozpoczęciem z rodzajów kart i wszystkich specyfikacji, konieczne jest, aby być jasne, co do wizji i celów swojej firmy, ponieważ będzie to określić kartę, która jest najbardziej wartościowe dla Ciebie. Każdy z nich spełnia określony cel i jest wykorzystywany w określonych scenariuszach. Podobnie, posiadanie zdefiniowanej tożsamości wizualnej jest podstawą (logo, typografia i kolory).

W tym artykule wyjaśnimy, jak stworzyć estetyczne karty, które będą przyciągać uwagę.

Estetyczne projekty kart

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś ocenić przy projektowaniu kart estetyki są cechy charakterystyczne Twojego lokalu, nazwa, kolorystyka i logo. Wszystko to sprawi, że Twoje wizytówki będą się wyróżniać na tle konkurencji.

Następnie musisz ocenić, jakie informacje chcesz zawrzeć, będzie to zależało od funkcji, jaką chcesz nadać kartom.

  • Wizytówki: powinny zawierać podstawowe informacje o firmie, jej nazwę, numer kontaktowy, portale społecznościowe, godziny otwarcia i krótki adres. Tego typu wizytówka stara się identyfikować firmę i sprawiać, że klienci ją zapamiętają.

  • Karty promocyjne: są tworzone na specjalne chwile, a ich celem jest rozgłos. Tego typu karta może posiadać opis promocji lub służyć jako przedmiot do wymiany na rabat. Z reguły są one realizowane w momencie, gdy otwierają się firmy lub są specjalne daty. Służą one jako mechanizm lojalnościowy i przyciągają nowych klientów.

  • Karty członkowskie: Będą one zależały od planów oferowanych przez Twoją estetykę i tego, jak bardzo jest ona ekskluzywna. Jej celem jest wyłonienie stałych klientów, stara się zapewnić im korzyści wykraczające poza podstawową usługę. Przynoszą one prestiż i powinny się wyróżniać.

  • Tego typu karta zawiera dane osobowe klienta oraz dane firmy, a jeśli salon kosmetyczny posiada różne rodzaje członkostwa, należy określić, do którego z nich należy. W takich przypadkach zaleca się posiadanie systemu gromadzącego i organizującego dane, ponieważ dzięki scentralizowanemu mechanizmowi łatwiej będzie znaleźć klientów wchodzących w skład członkostwa oraz uzyskać dostęp do przywilejów z nim związanych.

Jak zaprojektować karty?

Gdy już znasz przeznaczenie karty, musisz ją zaprojektować. Jest to proces rygorystyczny i czasochłonny. Zaleca się zatrudnienie osoby wyspecjalizowanej w tej dziedzinie, aby mogła ona przełożyć to, co chcesz przekazać za pomocą swoich kart na elegancki i nowoczesny projekt. W przypadku, gdy projektant jest poza twoim budżetem, możesz przejść do prostszych, ale mniej profesjonalnych opcji. W internecie jest mnóstwo programów do projektowania, które pozwalają na stworzenie własnych kartek, np. Canva. Tam można modyfikować tekst, kolory, a nawet rozmiar.

Za pośrednictwem tych platform można korzystać z pewnych gotowych szablonów i modyfikować je do pewnego stopnia w ich darmowej wersji.

Należy jednak pamiętać, że za stworzenie dzieła i polecenie go do druku odpowiada projektant, ponieważ nie wszystkie materiały są odpowiednie. W każdym razie, niezależnie od tego, którą opcję tworzenia wizytówki wybierzesz, ważne jest, abyś zawarł w niej elementy identyfikacji wizualnej, dane kontaktowe i inne, a także, aby Twoje wizytówki dostosowywały się do tego, kim jesteś jako marka.

Materiały do wyboru

Po określeniu rodzaju karty, której potrzebujesz i opracowaniu projektu możesz zacząć rozważać takie czynniki jak materiał, na którym chcesz ją wydrukować. Dostępne rodzaje papieru są niemal nieskończone, ale przedstawimy Ci listę najpopularniejszych.

  • Błyszczący karton lub glassé: Jest to trwały materiał z błyszczącym wykończeniem. Jest idealny dla tych kart, które mają dużo kolorów lub może fotografii, gdzie chcesz, aby odcienie pokazać przez.

  • Nieprzezroczysty lub opalizujący kartonik lub kartka z nitką: Ma to matowe wykończenie i przekazuje więcej powagi niż błyszczący materiał kartkowy. Zazwyczaj są one drukowane w stonowanych tonacjach. Materiał ten bez większych problemów przyjmuje druk czterokolorowy i oprócz bieli występuje w różnych kolorach, głównie w odcieniach pastelowych. Tektura opalowa występuje w różnych gramaturach (grubościach):

  • Tektura teksturowana: Jest to materiał tłoczony, który daje ostre i eleganckie wrażenie. Tłoczenie może być dostosowane do gustu firmy i występuje w różnych motywach i kolorach.

  • Karton Kraft: To modna w ostatnich latach alternatywa. Papier ten najlepiej sprawdza się na odcieniach szarości i czerni.

Jest to najprostszy proces. Jak wspomniano, zaleca się zatrudnienie profesjonalisty w tej dziedzinie, który doradzi w kwestii obrazu graficznego i materiału, na którym zostanie on wydrukowany. Dzięki temu możesz mieć pewność, że Twoje karty będą zupełnie inne niż te u jakiejkolwiek konkurencji.

Gdy masz już swoje karty w ręku, czas zacząć je rozdawać. Powinieneś rozważyć zmierzenie wyników tych praktyk, dzięki czemu będziesz wiedział, czy były one dobrą inwestycją, czy może trzeba coś zmodyfikować, aby dotrzeć do idealnego konsumenta.

Artykuły powiązane

1) Wszystko, czego potrzebujesz, aby wykorzystać Instagram w swoim salonie kosmetycznym

2) Co jest potrzebne do założenia własnego salonu lub gabinetu kosmetycznego?

Iwona

Redakcja nepenti.pl